kyokushin Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 (edited) Hola me pongo en contacto porque en el bitcomet pone que tengo el puerto bloqueado. El bitcomet lo tengo configurado segun los tutoriales de esta pagina y funcionaba todo bien, pero derrepente pone esto y nose porque puede ser ni como acer que este bien. Tengo windows 7 y el antivirus que utilizo es el eset smart security 4 y tengo un cable modem y 32 mb de euskalte contratados. Espero que me puedan ayudar. gracias Hello. I'm writing because BitComet says that I have the port blocked. I have bItComet configured as per the tutorials on this page, and everything was functioning well but, suddenly, it says this and I don't know why it could be so, nor how to [fix it]. I have Windows 7, Eset Smart Security 4 antivirus, cable modem and a 32 Mb connection with Euskaltel. I hope that you are able to help me. Thank you. Edited October 18, 2010 by cassie (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cassie Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 Hola. Para empezar, ¿qué versión de BitComet estás usando? Dices que tienes un cable módem... ¿estás seguro de que no es también un rúter (algunos modelos son una combinación de módem y rúter)? La razón más frecuente para que ese mensaje aparezca es la existencia de algún (o varios) cortafuegos haciendo su trabajo - el de bloquear cualquier tráfico entrante no solicitado (por ti). Hagas lo que hagas NO deshabilites todos los cortafuegos que tengas, pues jamás debes acceder a Internet sin tener, por lo menos, uno de ellos activo. En vez de especular sobre cómo proceder, te pediría que, primero, nos aportases más datos detallados (aparte de los de arriba)...Si tu módem es, en efecto, también un rúter, ¿has redirigido el puerto, además de establecer una dirección IP estática? ¿Cuál es la velocidad de subida/bajada real (comprobada, no la que anuncia tu ISP) de tu conexión? ¿Estamos hablando de tener una conexión como particular, o es a través de algún tercero (un dormitorio de universidad, apartamento, empresa, etc.)? ¿Qué ha cambiado desde que BitComet funcionaba correctamente (¿nueva versión de BitComet, de Windows, de antivirus, etc.)? Cuanta más cantidad de detalles puedas aportar, mucho mejor podremos ayudarte. Un saludo. Hello For starters, which version of BitComet are you using? You say that you have a cable modem... are you sure that it's not also a router (some models are a cmbination of modem and router)? The most frequent reason for this message to appear is the existance of one (or various) firewalls, doing its/their job - that of blocking any incoming traffic that was not solicited by you. Whatever you do, do NOT disable all of the firewalls that you have, as you should never, ever connect to the Internet without having, at least, one of them active. Rather than speculate over how to proceed, I would ask you that, first, you provide us with more detailed data (besides the above-mentioned)... If your modem is, in fact, also a router, have you forwarded your port, as well as establish a static IP address? What is the real (not advertised by your ISP) upload/download speed? Are we talking about a private/home connection, or is it through a third party (university dormitory, apartment, business, etc.) What has changed since BitComet functioned properly (a new version of BitComet, of Windows, of antivirus, etc.) The more details that you can provide, the better that we'll be able to help you. Regards. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kyokushin Posted October 29, 2010 Author Share Posted October 29, 2010 (edited) Hola de nuevo, he comprobau la velocidad de mi conexion y da de descarga: 11.43 Mb/s y de subida: 0.57 Mb/s. He comprobau el modelo de modem y tengo un scientific atlanta DPR2320R2 que esta configurado como bridge y no puedo se puede cambiar a router.La conexion es como particular. Mi version del bitcomet es la 1.23 Lo unico que he cambiado respecto de cuando iba bien solo a sido la version del bitcomet y he reinstalado el antivirus, pero anteriormente tenia el mismo. espero que halla dau los datos necesarios. Gracias!! Hello again. I tested my connection's download speed (11.43 Mb/s) and upload speed (0.57Mb/s). I have [also] checked my modem's model number and I have a Scientific Atlanta DPR2320R2, which is configured as bridge and [i can't/it can't] be changed to router (sorry, the original text is confusing - cassie). My connection is a home connection and my version is BitComet 1.23 . The only things that have changed, since it worked well is the BitComet version and reinstalling the antivirus (but I previously had the same one). I hope that I've given the correct required specs. Thank you!! Edited October 31, 2010 by cassie (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kluelos Posted October 31, 2010 Share Posted October 31, 2010 (edited) The issue is not actually whether or not something is called a bridge or a router or gateway or even an access point. It doesn't matter at all for this purpose. The only thing that matters is whether the component includes an active firmware firewall or not. If not, then we don't care about it. If it does, then the firewall must be configured to allow unsolicited incoming traffic only on your chosen listen port to pass through unaltered. (This is called "forwarding the port".) The firewall should continue to block traffic on all other ports. La cuestión no es, actualmente, si algo se llama 'puente' ("bridge"), 'rúter', 'puerta de enlace' o sencillamente 'punto de acceso' o no. Nada de eso importa para esto. Lo único que importa es si el componente incluye un cortafuegos de firmware activo o no. En caso negativo, no nos importa. En el caso de sí haber uno, el cortafuegos tiene que ser configurado para permitir tráfico entrante no solicitado sólo por el puerto de escucha que tú hayas escogido, sin ninguna alteración. (Esto es lo que se denomina "dedireccionar/redirigir el puerto".) Dicho cortafuegos, debe seguir bloqueando el tráfico en todos los demás puertos. Edited October 31, 2010 by cassie (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kyokushin Posted November 1, 2010 Author Share Posted November 1, 2010 (edited) Ya esta solucionado. Muchas gracias por la ayuda It's now fixed. Thank you very much for the help. Edited November 2, 2010 by cassie (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
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