Espasa91 Posted July 26, 2014 Share Posted July 26, 2014 (edited) Hola!! Como andan? Me surgió un problema con el Bitcomet, el cual se prende la luz amarilla diciendo que el puerto de entrada está bloqueado. Tengo fibertel (argentina) y un router 54m wireless router TP-Link. Nunca tuve problemas con la luz amarilla. Para configurarlo iba a Advanced Settings-->Forwarding-->Virtual Servers y ponía la direccion LAN con el puerto a habilitar. Y se prendía la luz verde. Lo que ocurrió ahora es que en el Bitcomet ya no figura la dirección LAN en amarilo sino la dirección WAN y no se como activar el puerto para esa direccion. Y lo mas raro de todo es que no toqué nada, ni anduve configurando nada en la pc. Muchas gracias, saludos!!! Hello !! How is everyone? I came across a problem with BitComet, as a yellow light appears saying that the listening port is blocked. I have Fibertel (Argentina) and a TP-Link 54m wireless router. I never had problems [before] with the yellow light. To configure it I would go to Advanced Settings/Forwarding/Virtual Servers and would enter the LAN address in the port to be opened...and the light would turn green. What has happened is that now, in BitComet, it doesn't show the LAN address in yellow but the WAN address, and I don't know how to 'activate' the port for this address. What's most weird is that I haven't touched anything, nor configured anything in the computer. Thank you very much and greetings!!! Edited July 27, 2014 by cassie (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The UnUsual Suspect Posted July 27, 2014 Share Posted July 27, 2014 (edited) The port check in Bitcomet always shows the WAN address, this has never changed. If your port was open then suddenly is blocked the most common cause is your LAN ip address has changed. We recommend setting up a STATIC lan ip address so this won't happen, if you don't do this your lan ip could change when you restart the computer and you'll need to change your portforward settings in your router to match the correct lan IP address. Just follow the instructions for your router and change the IP address in the portforward rule to match your current lan ip and it will fix the problem. You may have to repeat this step again if you restart your computer and the port isn't open, to avoid this you can setup a static IP address in windows. La comprobación de puerto de BitComet siempre muestra la dirección WAN y esto nunca ha cambiado. Si tu puerto estaba abierto y, de repente, está bloqueado, la causa más frecuente es que tu dirección LAN ha cambiado. Recomendamos configurar una dirección LAN IP estática, para que esto no suceda. Si no lo haces, tu dirección LAN IP podría cambiar cuando iniciases tu PC, y tendrías que ajustar tus preferencias de tu rúter (las de abrir puertos) para que coincidan la dirección LAN IP correcta. Simplemente sigue los pasos para tu rúter y cambia la dirección IP en la regla/norma de abrir un puerto, para que sea la misma que la actual LAN IP - esto solucionará el problema. Quizás tengas que repetir este paso, de nuevo, si reinicias tu PC y el puerto no está abierto - para evitar que pase esto, puedes establecer una IP estática en Windows. Edited July 28, 2014 by cassie (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espasa91 Posted July 27, 2014 Author Share Posted July 27, 2014 (edited) thank you cassie! and thank you unusual suspect! I did change the portforward rule to my current lan ip adress and it worked :D One last question, how can I set a static lan ip adress for my pc? And if there is any problem by doing that? I have cable modem Internet and a TP-Link wireless router ¡Gracias Cassie! ¡Y, gracias The UnUsual Suspet! ¡Cambié la norma/regla de abrir un puerto, para que coincidiese con la dirección LAN IP actual y funcionó! :D Una última pregunta... ¿cómo puedo establecer una dirección LAN IP estática para mi PC? ¿Y si hay algún problema al hacerlo? Tengo un módem y un rúter inalámbrico TP-Link. Edited July 28, 2014 by cassie (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The UnUsual Suspect Posted July 27, 2014 Share Posted July 27, 2014 It's different for every windows version which is one of the reasons we require members to post the version of windows they are using. It prevents a simple solution from taking days to resolve. Since I don't know what version you have it would probably be faster to refer you here... http://portforward.c...ng/staticip.htm Avoid the ads for software (free or otherwise) and follow the guide, it only takes a couple minutes to do. You may also want to review this article on wiki.bitcomet.com http://wiki.bitcomet...uter_setup_page It covers the basics but I don't believe it has separate guides for each windows version. Es distinto para cada versión de Windows, y esto es una de las razones que pedimos a los usuarios que aporten la versión de Windows que están usando. (Previene que una pregunta sencilla tarde días en contestarse.) Ya que desconozco qué versión tienes, lo más rápido sería dirigirte aquí... http://portforward.c...ng/staticip.htm Evita los anuncios para adquirir software (gratuito o de pago) y sigue la guía... sólo se tarda un par de minutos el hacerlo. Quizás también te interesaría revisar este artículo en wiki bitcomet.com ...http://wiki.bitcomet...uter_setup_page Cubre lo básico, pero no pienso que tenga una Guía para cada versión de Windows por separado. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now